#megvalósíthatósági tanulmány



A MOB-elnök a 2032-es olimpiai pályázatról: Ez csak nemzetjavító ügyként mehet előre
 

A MOB-elnök a 2032-es olimpiai pályázatról: Ez csak nemzetjavító ügyként mehet előre

Olyan tanulmányt készít egy, a Magyar Olimpiai Bizottság által létrehozott testület, amely ígérete szerint hitelesen mutatja be, mit jelentene az ország számára a 2032-es ötkarikás játékok megrendezése. A hvg.hu-nak nyilatkozó Kulcsár Krisztián MOB-elnök szerint prekoncepciók nélkül fognak neki a munkának, és csak akkor javasolják a pályázatot, ha elég erős a támogatottsága. Az is kiderült, hogy a szervezet 860 sportoló és a felkészítésüket segítő szakember beoltását kérte a kormánytól.



Akár Bécsig is lehetne vonatozni Orbán falujából
 

Akár Bécsig is lehetne vonatozni Orbán falujából

Lehet, hogy nem lesz elszigetelt üzem a Felcsúton épülő kisvasút. Egy elképzelés szerint összekötnék ugyanis a Bicskénél tervezett keskeny nyomtávú vasúttal, és azon keresztül a hegyeshalmi „nagy” vasútvonallal. Vagyis kis túlzással, Orbán Viktor falujából akár Bécsig is lehetne vonatozni, persze átszállásokkal. Már azt is tudják, melyik cég készítheti el ehhez a megvalósíthatósági tanulmányt.

hvg.hu hvg.hu

Tanulmány: Hatalmas nyereséggel képzelik el a budapesti olimpiát
 

Tanulmány: Hatalmas nyereséggel képzelik el a budapesti olimpiát

A megvalósíthatósági tanulmány szerint a 2024-es budapesti olimpia összesen 2984 milliárd forint többletjövedelmet jelentene, ez áll szemben a világverseny nettó 774 milliárd forintra becsülhető költségével. A dokumentum, amelyről ma szavaz a Fővárosi Közgyűlés, a Duna-parti Kvassay-zsiliphez tenné az olimpia központját, de vidéki helyszínekkel is számol. A terv szerint Magyarország malmára hajtja a vizet, hogy az új alapelvek takarékos olimpiaszervezést írnak elő.

MTI/hvg.hu MTI/hvg.hu

Félóra lenne a távolság Szeged és Vásárhely között villamossal
 

Félóra lenne a távolság Szeged és Vásárhely között villamossal

Készül a Hódmezővásárhely és Szeged közötti tramtrain, vagyis az integrált villamos- és nagyvasúti rendszer megvalósíthatósági tanulmánya. A járművek a vásárhelyi Népkerttől indulnának, ahonnan átszállás nélkül lehetne eljutni a szegedi Nagyállomásig. Belvárostól belvárosig elvileg 30 perc lenne az út. Ilyen típusú közlekedési eszköz még nincs Magyarországon – derül ki a delmagyar.hu cikkéből.

delmagyar.hu delmagyar.hu